Als die Sonne vom Himmel fiel
Swiss-Japanese filmmaker Aya Domenig, the granddaughter of a doctor on duty for the Red Cross during the 1945 atomic bombing of Hiroshima, approaches the experience of her deceased grandfather by tracing the lives of a doctor and of former nurses who once shared the same experience. While gathering the memories and present views of these very last survivors, the nuclear disaster in Fukushima strikes and history seems to repeat itself.