Elephants & Squirrels
Doing research in Swiss museums, artist Deneth Piumakshi Veda Arachchige comes across a collection of ancestral remains and artifacts from an indigenous Sri Lankan community. The objects were brought to Basel at the beginning of the twentieth century by Swiss explorers – using methods that combine colonial violence and scientific aspirations in a disturbing way. In a lengthy process, Deneth and the chief of the Wanniyala-Aetto seek the return of all items.