Forget Baghdad
A filmic reflection about the stereotypes of “Jew” and “Arab” through onehundred years of film, contrasted with the history of Jewish communists from Iraq. The protagonists are Shimon Ballas, a writer and professor of Arabic studies in Tel Aviv and Paris; the best-selling Israeli author Sami Michael from Haifa; Moshe Houri, a former dealer in real estate; writer Samir Naqqash who only publishes in the Arabic language and Ella Shohat, a Professor of Film and Cultural Studies in New York who has written a standard text on the Israeli film industry.