Glauser
Münsingen. The night is quiet, dark. Friedrich Glauser can’t stop brooding. The Foreign Legionnaire, dadaist, author and morphine addict takes stock of his botched life. The tormented moments from his childhood surface like blisters. Although growing ever larger, they refuse to burst. Writing about it bridges the gap between life in the asylum and the world outside. He creates a positive father figure in the person of Sergeant Studer and becomes famous. After his release Glauser flees from Switzerland. But the further away he goes to try and start a new life the more his past catches up with him – and all the more without mercy.