Hugo en Afrique
When Hugo Pratt passed away in 1995, he was holding an Ethiopian cross in his left hand. In order to understand his enduring love of the black continent, Hugo Pratt’s companion, Jean Claude Guilbert, together with a group of like-minded people, searches for traces of him in the Horn of Africa. Thanks to their efforts and invaluable audiovisual archive material, a new picture of this remarkable artist and his attitude towards Africa begins to emerge.