Immortals
Milo, a strong-willed feminist, discovers the long-sought power to wander around freely in Baghdad by dressing in her brother’s clothes. Khalili, a young and ambitious filmmaker, realises that his camera can be the strongest of all weapons. In the aftermath of the 2019 revolution, Milo and Khalili are the faces, the eyes, and the voices of an Iraqi youth that relentlessly fights for a better future. The film gives an insight into the hopes and broken dreams of a new generation that has known nothing but war since the US-led invasion.