LUX
In early fall 2019, Geneva faces an unprecedented security crisis: the imminent attack by an anti-capitalist terrorist group known as the Global Liberation Front. The Swiss army is immediately called upon to assist the police force in containing the threat. Such is the extraordinary log line of LUX, the huge Swiss army simulation exercise. Ten days where 1,500 soldiers took part in a life-size game to tackle a fictitious threat.