Life in Paradise - Illegale in der Nachbarschaft
Since the Swiss government has installed a deportation center for rejected asylum seekers in the idyllic mountain village Valzeina, every fourth person in the village is an illegal immigrant. The film shows the workings of the Swiss asylum policy, how we privileged people from the western world deal with asylum seekers in our neighborhood, how our lives are affected by this and what it means to live as a rejected asylum seeker in “paradise”.