Looking Like My Mother
The film follows the filmmaker's journey as a daughter of a mother who suffered from depression and confronts her fear of inheriting the disease. It describes her helplessness as a child, her anger as a teenager and her eventual understanding of the courage it took for her mother to even carry on breathing. The film traces the individual experience, sharing the emptiness and the eventual discovery of a sense of meaning in life. An audiovisually playful film about complex family relationships and the unexpected reconciliation that occurs when her mother dies.