Mutterland
Director Miriam Pucitta grew up as the child of Italian migrant workers in Switzerland in the 1960s and 70s. She herself has only fragmentary memories of this time; her mother and other relatives avoid Miriam’s questions. Together with her daughter Giulia, she researches the circumstances of her family’s life in Switzerland and finds a new understanding for the difficult decisions her parents made.