Nachbarn
A small village on the Syrian-Turkish border in the early 1980s: The six-year-old Kurdish boy Sero experiences his first school year in an Arab school and has to watch his small world being radically changed in the course of an absurd nationalism. Humorous yet serious, the film tells of a childhood that also finds its light moments between dictatorship and dark drama.