Namibia Crossings
The Hambana Sound Company is a troupe made up of 12 musicians and singers, gathered from all over Namibia, Zimbabwe, Angola, Switzerland and Russia. Twelve very different outlooks journey through a country that is in the process of reinventing itself from scratch: Namibia, once former German-Southwest Africa. A search for the origins of music becomes a testing experience for each individual, taking them to the edge at times. Encounters with local music groups in remote provinces trigger a range of emotions – dramatic and euphoric as well as sad. “Namibia Crossings” takes a trip through a country of archaic beauty and bizarre contradictions. The film creates polyphonies of soulful landscapes made up of each individual's highs and lows.