Padrone e sotto
In a small, shabby bar in the deep south of Italy a group of older men, almost all farmers and hunters, play in their spare time a drinking game called “Padrone e sotto”. The goal of the game: You win if you’re allowed to drink – whereas the ones who are never invited to drink are the fools of the table. While the beer is flows and tempers flare, the director tries to understand what confused him as a child: Where exactly is the line between game and reality? Are these men only fooling or are they serious when they yell at each other? Are they opponents in the game as well opponents outside the muggy bar?