Pas les flics, pas les noirs, pas les blancs
The amazing story of Alain Devegney, a deputy sergeant in the Geneva gendarmerie. After being a victim of aggression in an African country, this former militant of the extreme right becomes aware of the need for dialogue and intercultural exchange. With the help of a young woman of Franco-Tunisian extraction who has worked with various associations and of a fellow policeman who has a degree in educational sciences, Devegney lays the basis for a ground-breaking integration and mediation project. The aim of this innovative project is to put relations between the police and the different foreign communities of Geneva on a new footing.