River Dreams
Armed with radical tenderness, the director dives into the emotional landscape of Kazakhstan through the voices of women along the river. The director, Kazakhstan, and the river girls all just hit thirty, that brutal age when you realise no one is coming to save you. The river girls reveal the scars of being a woman and what it means to resist the constant oppression of one's homeland. So close your eyes. Drown in river dreams.