Romans d'ados – 1-4 Collection
This collection of four documentary films explores the 7-year development of seven teenagers from the age of twelve to eighteen years. It is an unprecedented immersion into the usually secret world of adolescence. With rare spontaneity, Aurélie, Jordann, Mélanie, Thys, Rachel, Xavier and Virginie share their reflections, joys, sorrows, hopes and disappointments with the audience. Through them and their parents, this series not only paints the picture of the fragile and distraught contemporary family, but also of an increasingly disorientated society. The disclosures are often amusing, sometimes cruel, but always apt and sincere.