ThuleTuvalu
Two places at the edge of our planet are making headlines due to climate change: Thule, Greenland, because of record ice melts there; and Tuvalu, because this remote Pacific island nation is one of the first countries on the verge of sinking as a result of rising sea levels. Whereas for us the warming of the planet occurs almost solely in the media, it is changing the entire existence for the inhabitants of Thule and Tuvalu. The film portrays how they are forced to abandon their traditional way of life as they move towards an unknown future.