Une Suisse rebelle, Annemarie Schwarzenbach 1908-1942
Using archive material that is being made public for the first time this film is the first to ever attempt to portray the life of Annemarie Schwarzenbach, scion of a wealthy Zurich industrial family that made no attempt to disguise its sympathies for the Nazi world order. Author, journalist and news photographer, Annemarie Schwarzenbach rebelled against this environment. Escaping from Switzerland and from reality, she travelled the world denouncing Europe's fascist movements, and America's exploitation of its workers.