War Photographer
“Every minute I was there, I wanted to flee. I did not want to see this. Would I cut and run, or would I deal with the responsibility of being there with camera?” (James Nachtwey). In one of the world’s countless crisis areas, surrounded by suffering, death, violence and chaos, photographer James Nachtwey searches for the picture he thinks he can publish. A movie about a committed, shy man who is considered one of the bravest and most important war photographers of our time – but hardly fits the cliché of the hard-boiled war veteran.