A Road Not Taken
In 1979, Jimmy Carter, in a visionary move, installed solar panels on the roof of the White House. This symbolic installation was taken down in 1986 during the Reagan presidency. In 1991, Unity College, an environmentally-minded centre of learning in Maine acquired the panels and installed them on their cafeteria roof. Swiss artists Christina Hemauer and Roman Keller travel back in time and, following the route the solar panels took, interview those involved in the decisions regarding these panels as well as those involved in the oil crisis of the time.