Adolf Muschg – Der Andere
Today, Adolf Muschg is one of Switzerland’s most important literary figures. The portrait follows his career and retraces the path of his novel “Heimkehr nach Fukushima” to the contaminated region and a Zen monastery in Japan. In reflecting about his otherness via the west-east culture, he came to term in understanding his “otherness” and what it means to be a foreigner.