February 1939: Switzerland closes its borders to Jewish refugees. However, hundreds of people continue to cross the border without a valid visa. Police inspector Robert Frei, a young ambitious official who believes in authority, is summoned to the canton of St. Gallen. There, he finds out about a help system, which is borne by large parts of the population, and enabled by St. Gallen police captain Paul Grüninger.