Alboroque
Activist brigades organise a green-fingered resistance against destructive plants and neglected overgrowth around their villages in Galicia. The files they use to sharpen their chainsaws are sourced from a metal factory in Switzerland. Through these two territories, an unexpected narrative unfolds—shaped by migration and ecological activism, and interweaving the personal with the political.