Allmend
An essayistic journey into Zurich’s Allmend, a leftover territory between river and highway, both public commons and social threshold. Lilo, a fictional researcher, moves through this landscape with a recorder and a blue cart, listening as if the ground could speak. Encounters blend memories, testimonies, and imagination, echoing her unresolved grief for her father, who once sought refuge here.