Apenas el sol
In an attempt to preserve fragments of their disappearing culture, Mateo traverses the arid and desolate Paraguayan Chaco. He records on cassettes the experiences of other Ayoreo who, like him, were born in the forest, free and nomadic, without any contact with white civilization, until religious missionaries forced them to abandon their ancestral territory, their means of subsistence, their beliefs, and their home.