Appunti del passaggio
The film reconstructs forgotten episodes related to migration from southern Italy in the 1960s and retraces the trajectories of several protagonists. Letting their accounts unfold, it manifests a counter-memory of the “economic miracle” and exposes the logics of the biopolitical control of the past as well as the effects of the current border regime.