Aziz
Six-year-old refugee Aziz wants to return to his home country and boards a pleasure boat on the Greifensee. Nothing makes the boy realize that he is on the wrong course. Captain Elmar, who has long since stopped dreaming, finds his way out of his apathy through Aziz.