Babulal Nagara Master
My name is Babulal! I am the last Master of Nagara. Today I certify as much, even if no one else is aware of it, I am the last Master of Nagara because all the Masters in the other villages are dead. As for me, I am always ready to perform! At the beginning I went to the palace gates to ask the Maharajah: “Lord, oh! My King, give me a chance to become your Nagara player!”, for his other one had died. At the court of the Maharajah, the sacred cymbals were played: the Dhals. In the reign of the Maharajah “Kashi Narej”, I played on the backs of elephants...