Being There – Da Sein
The film portrays four people from different cultures giving care to dying people. They present different ways how to show up for dying individuals in the last period of life, reflecting on their relation to death and dying. The protagonists raise the question whether we should adopt a new Ars Moriendi in today’s time – a new art of dying – as was the case in the Middle Ages – that would comprehend dying as a vital part of life and that could enrich our lives again by dealing with our death more consciously.