Broken Silence
Fried Adelphi, a Carthusian monk, is sent to Indonesia by his fellow brothers to extend the lease for his monastery in Switzerland. However, he is gripped by claustrophobia on the plane and is forced to disembark at the first intermediate landing in New Delhi. Ashaela, his young, sparkling Afro-American neighbour on the plane, attends to him, and they embark on an adventurous trip through India and across the ocean to Indonesia. Little by little, a relationship develops between the two thoroughly different personalities. Ashaela suffers from a hereditary heart disease and knows that she does not have much longer to live. The confession Fried has to absolve before returning to the monastery is a hard task for him.