buen vivir – ñutse canseye
Oil extraction in the Amazon region is contaminating the land and water of a natural paradise. A slow process that threatens the health and traditional culture of local communities. Thirteen women raise their voices against the destruction of their land. Through protests and silent resistance, they confront an opaque global power structure. For those who fight. For their rights. For their culture. And for a dignified life.