Burning Out
A drama about life and death. For two years, the director followed the members of a surgical unit in one Paris' biggest hospitals. Constantly under severe stress, understaffed and subject to severe budget cuts, employees fight each other for resources. Meanwhile the management imposes ever more stringent efficiency and profitability targets. All over Europe burnout has reached epidemic proportions among employees in the public and private sectors. Will we end up killing ourselves? Or will we be able to find meaning and joy at work?