Calvinia
The director Rudi Van der Merwe returns to Calvinia, the small town in South Africa where he grew up; an opportunity to once again tackle this familiar and conservative territory, fuelled by injustice. This generous and elegantly constructed film, portraying encounters, moments of solitude and flirtation, blends past and present in what appears to be a farewell journey.