Ce n'est pas une vie que de ne pas bouger
Alexandre Yersin (1863-1943) defeated the plague. Today hardly anybody knows his name in the west. In Vietnam the Swiss is revered as a Bodhisattva. He travels as the first white in Indo-China to the country of the Moi. He mediates between fighting tribes and makes friends with them. 1894 the plague breaks out in South China and threatens over Hong Kong also Europe. The discovery of the plague bacillus is named after him (Yersinia Pestis). Straight away he develops an anti-serum. He succeeds virtually overnight to cure a person with the plague what resembles a miracle. A search of his life.