Ciao Babylon
The film takes us to New York where Dan Kaufman is committed to preserving endangered languages and accompanies Giancarlo Malchiodi from Brooklyn to the Swiss Alps on his way to rediscover his mother tongue Romanish, a language that may die out within a few decades. Experts believe that by the end of the century half of the 6,500 languages spoken today will have vanished; and with every language dies a unique way of perceiving the world.