Citoyen Nobel
The 2017 Nobel Prize in Chemistry transforms Jacques Dubochet’s life. Passing from the shadows to the light, he is solicited from all sides. What can he do with this voice, which is now being heard by everyone? How to define the struggles to be fought? How to become a “Nobel Citizen”, with the objective of assuming responsibility as a researcher and member of the human community? A speech by Greta Thunberg turns everything upside down.