Croque-mort au féminin
For millennia, women have cared for the deceased: as death-bed vigils, as undertakers, as guardians of funeral rituals. They were present at births, and so, logically they were present at deaths too. Then everything changed. Since we no longer die at home, men took over. Undertaker became a “profession”, with its own business model. But today a growing number of women are making a comeback. For the good of the deceased?