Dans un jardin je suis entré
Avi Mograbi’s family has lived between the three countries of Lebanon, Palestine and Israel for generations and witnessed the strife since the founding of the State of Israel: immigration to Israel, espionage charges, the two Lebanon Wars in 1982 and 2006, as well as the construction of the Israeli barrier. How to carry forward when you are rooted on both sides of the wall? Avi Mograbi researches the Arab side of his family, seeking a new approach to life in the Middle East and dreaming the forbidden dream. A discussion revolving around interpretations – and not facts.