Das Erste und das Letzte
Upon suddenly learning of her imminent death, Jacqueline von Kaenel begins to search for the key to her life. Unsparingly, she looks back and discovers how everything is connected; her youth in Franco’s Spain with her mother’s feudal past in eastern Prussia, her desire for music with the one for a dominant and powerful husband. In her ambition to be a perfect mother, she recognizes her fight for identity. But all of a sudden experiences from her childhood in a seemingly happy family crop up turning everything upside down.