Der Gegenwart
While under way with Nora and Dario, the children of the late painter, sculptor, video artist, actionist, performer and word wizard Carlo E. Lischetti, the film sheds light on a family history, contemporary history, an art movement and a political spirit of optimism. In retrospect, friends of the family and such companions as Max Rüdlinger, Polo Hofer and Heinz Däpp attempt to rekindle Lischetti’s wit, antics and roguery, as well as his impact as an agitator, disruptor and provocateur.