Der Geist des Chomolongma
A 70-year-old Tibetan describes his memories of fleeing his homeland. The only remaining object from Tibet in his possession is a bell. The deeper meaning of the bell transforms his personal story in the course of the film. A segment of the Interview is being held on the beach of a lake in Switzerland showing a surprising interaction of the portrayed's memories of Tibet and Swiss nature.