Der Kongress der Pinguine
The real location of the penguins' congress is at the same time the most fictitious place on earth, where even animals can talk. This country of dreams and nightmares is called the Antarctic. A few dozen people live here in the ice desert surrounded by turbulent seas, and they use highly sophisticated instruments to observe the disquieting changes in our world: the hole in the ozone layer, alterations in the climate, etc.