Der Kristallhüter vom Gotthard
From the unusual perspective of the a geologist, the viewer experiences the drilling work for the second road tunnel through the Gotthard, which begun in May 2021. On behalf of the canton of Uri, geologist Peter Amacher ensures during the drilling period, which lasts several years, that minerals exposed by the drilling machines on Uri's territory can be secured and researched. We observe Amacher in and outside the tunnel.