Der Mensch meines Lebens bin ich
In 1975, “Häutungen”, one of the most radical books of feminism was published. Its author Verena Stefan was a 28-year-old Swiss living in West Berlin. Stefan rose to prominence alongside her book which sold more than 300'000 copies and was translated into several languages. She continued writing, mostly about herself and her family, later living in Bavaria and then in Montréal, where she died in 2017. This is the story of how she gradually became the Mensch of her life, told by herself and people who were close to her.