Der Molchkongress
For years now, giant talking newts have been used both for their labour and as laboratory animals. The Newt Congress takes place at a conference building surrounded by nature where participants have come together to optimize the exploitation of the animals. The short film is a free adaptation of Karel Čapek’s “War with the Newts”.