Die Affäre Meili – Ein Whistleblower zwischen Moral und Milliarden
Security guard and family man Christoph Meili becomes an international media star overnight in the scandal over dormant assets in Swiss bank accounts. He saves historically explosive bank files from the shredder and passes them on to Jewish organisations. The Meili case develops into a GAU for the Task Force Switzerland - Second World War under Special Ambassador Thomas Borer, who is to polish up Switzerland's damaged reputation in the USA.