Die Demokratie ist los!
On the right fringes of the political landscape, ever-louder anti-European, anti-Islamic and nationalist voices can be heard. These are mingled with the praises of a country that has supposedly done everything right: Switzerland, and its direct democracy. Yet in Switzerland, this direct democracy has reached its boundaries. Called for by the Swiss electorate, such constitutional amendments as the anti-minaret initiative contravene the basic principles of internationally recognized human rights conventions. The film explores the call for direct democracy regarding the limitations of such a political system.