Die grosse Erbschaft
The film begins as a treasure hunt for gold and silver coins hidden in a house that has burned down and ends as an ethnological and sociological study on an Italian immigrant family in a small mountain village in Ticino. The story is told from the perspective of the grandchildren’s generation living in Zurich who only know the village in Ticino from their holidays with their parents – and their grandparents’ homeland in Italy from tales told by family members. A film about migration, integration and social exclusion.