Die Heilige Barbara - Schutzpatronin der Bergleute
Saint Barbara is worshipped by the miners working on the construction of the Gotthard base tunnel. The film is a portrait of the saint, providing insight into her martyrdom, the prevalence of her legend, her rise to become one of the most popular saints and her tremendous significance in the fine arts.