Die weisse Arche – Am Übergang in eine andere Welt
Alphonse lives as a recluse on an Alp. Mother Nature provides him with everything he needs, and being able to live in the present is a gift for him. Monika’s attitude towards time has become serene since her near-death experience. She no longer has a fear of death, which is also sensed by the dementia patients she treats. Sam, a forester, sees the deceased. In his opinion, death only occurs on a physical level. For the Capuchin monks in Schwyz, death and dying are part of everyday life, also for Eugen, a monk and artist in Engelberg who has administered terminal care for more than thirty fellow brothers.